Suunnitteluvaiheen jälkeen on vuorossa tutkimusten toteutus. Monimediasta
aineistoa voidaan kerätä oppijoiden tutkimuskysymysten suunnasta esim.
- Museo ja luontokohteita tutkimalla (esim. oppijoiden omat älypuhelimet: valokuvat, videot, haastattelut, oman toiminnan dokumentointi ja reflektointi sekä kohteet tutkimista tukevat sovellukset [esim. paikkatieto]
- Asiantuntijoiden kanssa (esim. laboratoriossa) ja heidän tutkimusvälineillä (esim. kasvukaira, hypsometri, kaikuluotain)
- Asiantuntijoiden tuottaman tutkimusdatan (esim. reaaliaikainen kasvunseuranta, riistakamerakuvat) ja informaatioresussien tuella (esim. tutkimusjulkaisut, tietokannat [esim. Kantapuu, Kansalliskirjaston digitoidut aineistot, SA-kuva-arkisto jne.)
- Mallien, prototyyppien ja simulaatioiden avulla (esim. Pume) sekä niitä tekemällä (esim. Laukansaaren torppa)
Tutkimuksen edetessä oppijoille voi nousta uusia kysymyksiä, joiden myötä toimintaa ja aineiston koontia voidaan tarkentaa sekä suunnata uusiin kohteisiin ja informaatioresursseihin.
Instagram (valokuvat, videot)
Instagram ohjeet Jaa kuvat hashtagilla #dopnet
Instamag!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti