Aineistonkeruu

Suunnitteluvaiheen jälkeen on vuorossa tutkimusten toteutus. Monimediasta aineistoa voidaan kerätä oppijoiden tutkimuskysymysten suunnasta esim.
  • Museo ja luontokohteita tutkimalla (esim. oppijoiden omat älypuhelimet: valokuvat, videot, haastattelut, oman toiminnan dokumentointi ja reflektointi sekä kohteet tutkimista tukevat sovellukset [esim. paikkatieto]

  • Asiantuntijoiden  kanssa (esim. laboratoriossa) ja heidän tutkimusvälineillä (esim. kasvukaira, hypsometri, kaikuluotain)

  • Asiantuntijoiden tuottaman tutkimusdatan  (esim. reaaliaikainen kasvunseuranta, riistakamerakuvat) ja informaatioresussien tuella  (esim.  tutkimusjulkaisut, tietokannat [esim. Kantapuu, Kansalliskirjaston digitoidut aineistot, SA-kuva-arkisto jne.)

  • Mallien, prototyyppien ja simulaatioiden avulla (esim. Pume) sekä niitä tekemällä (esim. Laukansaaren torppa)

Tutkimuksen edetessä oppijoille voi nousta uusia kysymyksiä, joiden myötä toimintaa ja aineiston koontia voidaan tarkentaa sekä suunnata uusiin kohteisiin ja informaatioresursseihin.


Instagram (valokuvat, videot)
 Instagram ohjeet  Jaa kuvat  hashtagilla #dopnet
 


Instamag! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti