Ratkaisu

 Aineistonkeruun jälkeen oppijat jatkavat prosessia. Tässä vaiheessa oppijat ryhtyvät järjestämään keräämiään valokuvia, muistiinpanoja ja nauhoitteita sekä muokkaavat niistä oman, digitaalisen tai fyysisen artefaktin.  Sosiaalisen median palveluissa jaetut digitaaliset artefaktit ja omat tutkimustarinat (videot, äänet, monimediaiset sisällöt interaktiiviset kuvat, oppilaiden tuottamat pelit)  osaltaan mahdollistavat osallistumisen yhteisölliseen tiedonrakentamiseen.

Oppimisaihio on todellista ilmiötä tai ongelman ratkaisua edustava fyysinen artefakti tai digitaalinen representaatio, joka kuvaa valitusta näkökulmasta ilmiön käyttäytymistä tai ratkaisua ongelmaan. (ks. esimerkki, http://openmetsa.fi/dopvideo)

 

Välineitä ratkaisun rakentamiseen

iMOVIE (videot)




Thinglink (interaktiivinen kuva)







          

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti